Diete bogate in fier, 0764.300.469

Alimente bogate in fier - Cum iti suplinesti carenta, (inclusiv la copii si gravide) - Blog

De asemenea, fierul face parte din structura mioglobinei, o proteina care se gaseste in muschi, si este parte esentiala a diverselor enzime hepatice. Cel mai important rol al fierului, dincolo de oxigenarea organismului, este faptul ca acesta transporta diverse substante chimice implicate in metabolismul energetic.

Grupuri de risc ce pot face anemie

De asemenea, fierul are actiune antioxidanta, joaca rol de baza in sustinerea sistemului imunitar, contribuie la cresterea si dezvoltarea armonioasa si sustine functia reproductiva. Totodata, contribuie si la arderea grasimilor, ceea ce-l face un aliat de baza al dietelor pentru slabit.

  • Alimente Bogate în Fier - Lista Celor Mai Bune Alimente | Libertatea
  • 13 zile dieta daneza
  • 30 de alimente bogate în fier ce combat anemia - Doza de Sănătate
  • Alimente bogate in fier recomandate in anemie

Fierul este important pentru combaterea anemiei, implicit a oboselii si a tulburarilor cardiovasculare, este esential pentru sanatatea unghiilor, a parului, dar si a pielii si a sistemului gastrointestinal, nervos si muscular. Care este necesarul zilnic de fier?

De ce avem nevoie de alimente bogate în fier

Necesarul zilnic de fier creste considerabil in cazul femeilor cu menstruatie abundenta, in cazul sportivilor si al persoanelor care fac dializa, care au hemoragii sau se confrunta cu anemie. Iata mai jos o lista cu cele mai pretioase 25 de alimente bogate in fier: Ficatul Ficatul este alimentul animal cu cel mai mare continut de fier. Cantitatea de fier difera in functie de originea ficatului: - ficat de gasca: 30 miligrame - ficat de porc: 22,1 miligrame - ficat de vitel: 7,9 miligrame Carnea de vita Carnea, in specal muschiul de vita, este o sursa importanta de fier.

Aproximativ 85 de grame de friptura asigura organismului 2,1 miligrame de fier.

alevia ceai slabit

Pestele gras Dintre soiurile de peste, cele mai bogate in fier sunt macroul sau sardinele. In plus, acestea, contin si o considerabila cantitate de Omega 3.

Ce este o dietă bogată în fier?

Pieptul de pui Desi nu la fel de bogat in fier cum este carnea de vita, de grame de piept de pui contine aproximativ 0,7 miligrame de fier. Galbenusul de ou Un galbenusul de ou contine 7,2 miligrame de fier, iar daca este consumat impreuna cu albusul ajuta la asimilarea mult mai buna a fierului. Fructele de mare Fructele de mare contin fier si, in plus, sunt recomandate si persoanelor vegetariene sau care tin post.

Spanacul Spanacul este unul dintre cele mai importante alimente care contin fier, fiind pe locul 1 in topul legumelor.

dieta wegetariańska

Doar 3 cani de spanac contin 18 mg de fier, astfel incat o salata de spanac este suficienta pentru a acoperi necesarul zilnic de fier. Broccoli Broccoli contine nu doar fier, ci si vitamina C, vitamina K si magneziu, vitamina C contribuind major la imbunatatirea capacitatii de absorbtie a dieta de slabit de post in organism.

Necesarul zilnic de fier pentru organism

Germeni de grau Germenii de grau contin aproximativ 16 miligrame de fier la grame de produs, si pentru o buna absorbtie diete bogate in fier pot combina cu sucuri naturale din fructe. Orezul brun Un aliment bogat in fier care a devenit din ce in ce mai popular gratie proprietatilor sale este orezul brun. O ceasca preparata de orez brun contine aproximativ 0.

Ovazul Tot in topul alimentelor gobate in fier se afla si ovazul. O ceasca preparata de fulgi de ovaz contine 1,6 mg de fier.

Lintea Lintea este bogata in proteine, fibre alimentare si potasiu, iar o cana adaugata in salate sau in supa contine mai mult fier decat o friptura medie. Cartof copt O leguma foarte apreciata si des consumata, cartoful copt, face parte din lista alimentelor bogate in fier.

Cum să combini diferite alimente bogate în fier

Un cartof copt de marime medie contine de 3 ori mai mult fier decat o portie de 85 de grame de piept de pui. Seminte de susan Seminte de susan pot fi usor consumate sub forma de batoane, in salate sau hummus, iar grame de seminte de susan contin 10 miligrame de fier. Caju Reprezinta nu doar o gustare delicioasa, ci si una sanatoase pentru ca doar o jumatate de cana de caju contine 4 miligrame de fier.

plan de nutritie pentru slabit

Soia Soia poate fi consumata in foarte multe combinatii, fiind o sursa veritabila de fier. Fisticul Fisticul este unul dintre alimentele bogate in fier, dar si gustoase si pe placul papilelor gustative.

Alimente bogate in fier - Cum iti suplinesti carenta, (inclusiv la copii si gravide)

Fisticul contine 7,5 miligrame de fier la de grame si, in plus, este o importanta sursa de acizi grasi nesaturati. Nautul Pe lista alimentelor bogate in diete bogate in fier regasim si nautul.

Acesta este bogat in fier si poate fi consumat intr-o varietate de retete. O cana de naut contine 4,7 miligrame de fier. Ciupercile Nu toate soiurile de ciuperci sunt bogate in fier, insa grame de galbiori proaspeti contin 6,5 miligrame fier, in timp ce ciupercile champignon contin doar 1 miligram de fier.

Sfecla rosie O alta sursa importanta de fier este sfecla rosie.

Ce este lipsa de fier?

O ceasca de sfecla rosie contine 1,8 grame de fier, iar o ceasca de sfecla elvetiana contine 4 miligrame de fier. Pepenele verde Un aliment bogat in fier si pe placul tuturor, mai ales al copiilor care sunt mai greu de convins cu alte variante, este pepenele rosu. O singura felie diete bogate in fier 3 miligrame de fier. Aproximativ de grame de ciocolata neagra contin 17 miligrame de fier, iar o tableta pe zi este un bun remediu pentru anemie si carentele de fier.

További a témáról