Dieta in alaptare

Alimentația în alăptare: Ce mâncăm când alăptăm și ce este interzis – BestKids Blog

dieta in alaptare retete slabit sanatos

Nevoile tale nutritionale sunt mai mari in perioada alaptarii, iar cantitatea de substante nutritive din dieta ta poate influenta in mod direct prezenta lor in laptele tau. Pe de alta parte, unii nutrienti sunt dieta in alaptare in laptele matern indiferent de cat de mare sau mic este consumul tau.

  • Dieta mamelor care alăptează - ce să mănânci în perioada alăptării?
  • Dieta yin yang
  • De aceea, mama care alăptează trebuie să urmărească minuțios regimul său alimentar, în special în primele luni de viață ale nou-născutului.
  • Dietă ketogenică utilizatorii caută și
  • Росио покачала головой: - Это .
  • Все-таки он опоздал.
  • Alimentatia mamei in timpul alaptarii - 8 sfaturi ale nutritionistului -

Iata mai jos cateva alimente hranitoare pe care ar trebui sa le mananci in timp ce alaptezi: peste si fructe de mare: somon, alge marine, fructe de mare si sardine; carne: de vita, de miel de porc si organe, cum ar fi ficatul; fructe si legume: fructe de padure, rosii, varza, kale, usturoi si broccoli; nuci si seminte: migdale, nuci romanesti, seminte de chia, seminte de canepa si seminte de in; alte alimente: oua, fulgi de ovaz, cartofi, quinoa, hrisca si ciocolata neagra.

Cu toate acestea, lista de mai sus nu este una restrictiva, asa ca o poti completa cu alte alimente.

In plus, in lunile in care alaptezi, evita alimentele procesate pe cat posibil, deoarece acestea contin foarte multe calorii, au cantitati mari de zahar si contin grasimi nesanatoase. Totodata, asigura-te ca organismul tau se bucura de cantitati suficiente din acesti nutrienti, pe care specialistii i-au impartit in doua grupuri.

Cum slabesti in perioada alaptarii? Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda ca alaptarea exclusiva la san sa aiba loc in primele 6 luni de viata, aceasta oferind nou-nascutului toti nutrientii de care are nevoie, pentru o cresterea si o dezvoltare sanatoase.

Substantele nutritive din grupul 1 sunt foarte importante atat pentru tine, cat si pentru bebelusul tau, pe cand nutrientii din grupul 2 sunt, in mare parte, importanti pentru tine. Nutrienti - grupul 1 Mai jos sunt substantele nutritive de care ai nevoie si cateva dintre sursele cele mai intalnite: vitamina B1 tiamina : peste, porc, seminte, nuci si paine; vitamina B2 riboflavina : branza, migdale, nuci, carne rosie, peste gras si oua; vitamina B6: seminte, nuci, peste, carne de pasare de curte, porc, banane si fructe uscate; vitamina B fructe de mare, ficat, peste gras, crab si creveti; colina: oua, ficat de vita, ficat de pui, peste si arahide; vitamina A: cartofi dulci, morcovi, legume frunzoase cele cu frunzele de un verde inchisorgane oua; vitamina D: ulei din ficat de cod, peste gras, anumite ciuperci si alimente imbogatite cu vitamina D; seleniu: nuci braziliene, fructe de mare, peste, grau intreg si seminte; iod: alge marine uscate, cod, lapte si sare iodata.

Pe durata alăptării avem nevoie de un surplus de energie

Nutrienti - grupul 2 Mai jos este lista cu substantele nutritive din grupul 2 si unele dintre cele mai intalnite surse alimentare: acid folic: fasole, linte, legume frunzoase, sparanghel si avocado; calciu: lapte, iaurt, branza, legume frunzoase si leguminoase; fier: carne rosie, carne de porc, carne de pasare de curtefructe de mare, diverse tipuri de fasole, legume verzi si fructe uscate; cupru: crustacee, cereale integrale, nuci, fasole, organe si cartofi; zinc: stridii, carne rosie, carne de pasare, fasole, nuci si lactate.

Poti lua anumite suplimente nutritive Exista cateva suplimente alimentare de care ar putea beneficia mamicile care alapteaza.

Mamele care alăptează se confruntă atât cu problema de insuficiență a unor substanțe hrănitoare, cât și cu acele kilograme în plus acumulate în timpul sarcinii. Desigur, nu este nimic în neregulă dacă vrei să slăbești atunci când alăptezi și, de asemenea, nu este greșit să amâni pentru mai târziu slăbitul, având în vedere toate responsabilitățile din viața unei mame. Problema cea mare este cum să avem o dietă benefică în această perioadă de alăptare, importantă atât pentru mamă, cât și pentru dezvoltarea bebelușului.

Printre acestea se numara multivitaminele, vitamina B12, acizii grasi Omega 3 DHA sau acid docosahexaenoic si vitamina D. DHA este un acid gras Omega-3 esential, cu lant lung, care se gaseste in fructele de mare, inclusiv in pestele gras si in alge.

Este o componenta importanta a sistemului nervos central, a ochilor si a pielii.

dieta in alaptare reteta bunicii de slabit 13 kg in 4 zile

DHA este vital pentru dezvoltarea si functionarea unui creier sanatos. Deficientele de Dieta in alaptare din primele luni de viata au fost legate de dieta in alaptare probleme de comportament, cum ar fi ADHD, dificultatile la invatare si agresivitatea.

  • Mama beneficiaza de ajutorul acestor proteine in perioada de alaptare si prin efectul de satietate pe care il dau in alimentatia ei se satura cu portii mai mici de mancaresi prin faptul ca sunt componente esentiale in formarea hormonilor, enzimelor si anticorpilor, cu roluri decisive in asigurarea imunitatii si a bilantului enzimatic si hormonal matern.
  • Cum sa slăbești repede
  • Sfaturi utile pentru mămicile care alăptează Care sunt vitaminele de care avem nevoie în timpul alăptarii?
  • Actiphedrine prospect
  • Dieta de slabire in perioada alaptarii In teorie, suna extrem de bine toate sfaturile nutritionistilor, intens propagate prin toate mediile existente.
  • Recomandari Notiuni de baza Cresteti consumul de apa, ceai de lactatie cu 1l pe zi, asa incat sa beti in jur de 2.
  • Alimentatia in perioada de alaptare

Prin urmare, potrivit expertilor, este recomandat ca femeile insarcinate si cele care alapteaza sa ia cel putin 2,6 grame de acizi grasi Omega-3 zilnic si sa ia intre si mg de acid docosahexaenoic DHA in fiecare zi. Discuta cu medicul tau si afla ce alte suplimente iti recomanda in perioada de alaptare.

dieta in alaptare dieta dukan pe 7 zile

Cercetarile arata ca, cu cat alimentatia mamei are o valoare nutritionala mai mare, cu atat va fi mai mare si calitatea nutritionala a laptelui. Asa ca in timp ce il alaptezi pe cel mic, asigura-te ca ai grija de tine cat de bine poti: alege o dieta cat mai echilibrata vei avea nevoie de de calorii suplimentare, pe zi, in timp ce alaptezibea cat mai multa apa si odihneste-te cat mai mult posibil.

További a témáról